Friday, December 30, 2011

100 days.

Dearest abang.
mati itu pasti.cara,bila,bagaimana kita mati mungkin berbeza.Hari ini 30hb,dah genap 100 hari aku tak nampak abang aku kerana dia telah pergi buat selama-lamanya.Segar dalam ingatan,rasa macam tak percaya.Rasa macam baru je.Tak sangka ,raya hari itu ,raya terakhir untuk kami.Dan aku tak sangka,selepas ini,aku akan menjalani hidup sebagai anak tunggal.Tapi biasa hidup,terlalu banyak perkara yang kita taknak dan tak percaya akan berlaku.Sebab semuanya milik Allah.Janji Allah pada manusia bahawa mati itu benar, alam barzakh itu benar, dibangkitkan di padang masyhar itu benar.

Bila fikir-fikir balik,memang tak percaya,masa mula dengar berita tu,rasa macam kepala kena hempam dengan kereta kancil,tapi Allah mesti lagi tahu yang terbaik untuknyakan.Dah ditakdirkan macam itu,Allah uji kami,mesti Allah tahu kami boleh mengharunginya.Aku sedih sebab mak aku nampak sangat sedih,tapi sejak akhir-akhir ini ok sikitlah.Tapi bila cerita pasal arwah abang,siapa-siapa ajelah yang bercerita atau mencerita mengingati kenangan-kenangan rasa something,tak tahu lah rasa apa,sebab cerita pasal dia takde,tak sama feel cerita masa dia ada.

Rasa-rasa,abang aku tahu tak aku sayang dia?
Abang,adik sayang sangat dekat abang.Abang pergi dulu,dan nanti,kita semua akan menuju ke tempat yang sama dengan tujuan dan seruan yang sama.Cuma cepat atau lambat sahaja.Semoga kita berjumpa kembali bila masa sudah ditetapkan.Adik kena jaga mak dengan abah betul-betul,sebab tinggal seorang je.Kawan adik kata,abang mesti tahu,adik boleh buat,tu sebab abang boleh pergi.Adik akan jaga mak dan abah kita macam mana mereka jaga kita.Sayang abang,emak dan abah.Semoga roh abang tenang di sana.



video ni,kecik-kecik dah pandai bercinta.

2 bom bom:

NaIaDHaNnI said...

kaer, sedihla pe yg ko tulis nih :(

eh, pesanan dr kwn tu mcm knal la. hee :D

khalila said...

doakan yang terbaik untuk arwah abang ye.. ;)

Post a Comment