Saturday, August 21, 2010

tiga kali satu


dalam sesetengah situasi
kita selalu nampak salah orang.
tapi salah kita langsung tak nampak.
kita kata orang tu lebih.
tapi diri kita sama je dua kali lima.
silap haribulan lagi teruk pun ada.
kadang bila kita cakap memang tanpa rasa sensitivity.
main cakap.main bedal je.
cakap siang pandang-pandang.
cakap malam jeling-jeling.
kadang-kadang kita cakap lebih dari action.
kadang-kadang bergurau pun ada hadnya.
inikan pula nak melabelkan orang lain.
mungkin sebab masing-masing ada persepsi sendiri.

"Janganlah suatu kaum mengolok-olok kaum yang lain, (kerana) boleh jadi mereka (yang diperolok-olok) lebih baik dari mereka (yang mengolok-olok),
dan jangan pula perempuan-perempuan (mengolok-olok) perempuan yang lain, (kerena) boleh jadi perempuan (yang diperolok-olok) lebih baik dari perempuan (yang mengolok-olok). "

kadang-kadang terfikir adakah itu karma?
What goes around, comes around.
atau kita sebenarnya tak cermin diri kita dulu..
Selalunya apa yang kita tak mahu jadi,
itu lah yang akan terjadi. Tuhan nak uji.
Mahu tak mahu, kuat tak kuat,
masa inilah kita tahu.
entah.
aku pun tak tahu.
tak tahu.
tak mahu komen apa2.
sebab kita.
aku,kau,dan anda.
memang selalu buat macam ni.
apa yg berlaku kt sekeliling
kita jadikan panduan
selagi kta boleh elakkan
kita akan elakkan ;)

p.s:
apa yang aku cari.
selalunya lain dengan apa yang aku jumpa.
dan aku akan berhenti mencari.

2 bom bom:

sugar2 kapas strawberry said...

btl tu btl..klu kita slh ngaku..mintx maaf..btlkn kesilapn.xdela org nk rasa kita annoyed je.

:misz kakai khairina :: said...

btol3..sokong3..

Post a Comment