Tuesday, May 18, 2010

try to be optimist


Jika tak dapat apa yang kita suka, belajarlah menyukai apa yang kita dapat...dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada"

Kurangkan merungut.maksud aku merungut ,merengus yang over terlampau,
over dos terover-over ++ +.
sampai orang naik bosan.
silalah bertukar menjadi seorang manusia yang cool dan optimis 24 jam.
kalau tak dapat 24 jam..12 jam pun kira oklah.
janganlah asyik nak merungut sampai orang lain naik bosan dan menyampah.
Aku pun kekadang selalu jugak merungut tapi agak-agaklah.
dan aku akan cuba untuk kurangkan.
lagipun kalau kita asyik merungut pasal benda kecik-kecik pun bukannya dapat pape.
buat hati tambah panas je adalah.Sebab kita memang kena menghadapinya pun.

Kurangkan aje.kalau nak berhenti terus macam musykil sangat pulak.
Sebab itu kena berusaha untuk cuba kurangkan merungut.

p.s:esok aku exam.good luck utk diri sendiri

5 bom bom:

pungkar said...

ko kte kt spe ni...hahha

Bisikan Rahsia said...

khai...ko ok tak? ade mslh gn dy ek? cite la kt aq...wehhh...susah senang kongsi bersama. nti aq blh tolong tompang sekaki lempang muka dy.

:misz kakai khairina :: said...

haikal:tak de kene mengena ngn sape2 la...ni aku la ni..aku kutukk dri aq..huhu...

bisikan rahsia:hehehe..xdela..xde mslh..nk lempg leh je..cm rmi je nk join..

Bisikan Rahsia said...

mang rmai la...mne nk dpt pelempang terhebat... kcuali aq...

:misz kakai khairina :: said...

ko pelempang terhebat?huhu..leh caya ker??

Post a Comment