Tuesday, May 4, 2010

tinggal satu-satu


tinggalkan satu-satu.
mesti bolehkan.
boleh punya.kalau kita usaha.
walaupun ambil masa.
nanti bila dah tinggalkan satu-satu.
baru boleh tinggalkan semua.


*yakinnya kau*

mestilah.kita kena yakin.
tapi kena buat sikit-sikit dulu.
jangan paksa diri.
“Sedikit demi sedikit, lama-lama menjadi bukit,
sehari selembar benang, lama-lama menjadi kain.”
kan kita sudah biasa dengar pepatah ni.

kalau orang merokok pun.
diorang pun kena tinggalkan sikit-sikit dulu.
mana boleh drastik
lepas tu.
barulah tinggalkan tabiat tu.

aku kena tinggalkan satu-satu dan sikit-sikit:
sifat study last minute.

Maaf.
Walau lewat tapi belum telat.
Sebenarnya aku.
Sudah penat
entah hape-hape


p/s:
tula sebab aku tak study.
kalau study pun sikit-sikit.
sebab pegang konsep jangan paksa diri dan
sikit-sikit lama-lama jadi bukit.
aku kan malas baca buku.
aku kena tinggalkan satu-satulah .ayuh.




2 bom bom:

pungkar said...

perlukah berhenti merokok???
perlukah menghentikan tabiat merokok??
adakah merokok tabiat buruk???
hehehe

:misz kakai khairina :: said...

perlu.
sebab merbahaya untuk kesihatan.
tabiat buruK?
entah lerk.ko rasa?

Post a Comment