Tuesday, October 11, 2011

surat dari hati khas untuk abang 3

Apabila nyawa seorang Islam yang beriman itu hendak diambil, Allah mewahyukan kepada malaikat maut, "Kirimkan salam-Ku kepadanya.'' Maka apabila malaikat itu datang kepadanya untuk mengambil rohnya, malaikat akan berkata: "Tuhanmu kirim salam padamu.''

"Kematian itu sebuah permulaan utk satu hikayat yang tak berpenghujung"-Meor,Pesta Jiwa

Dearest abang,

21 september 2011 3.00 a.m
Mak sedih sangat.Adik tengok mak lemah sangat.rasa sedih sangat.rasa macam tak percaya semua ada.kita baru je jumpa hari tu,masa adik balik kmpung,tapi takde rasa apa-apa yang pelik.tapi abang sangat rajin masa malam rumah kita marhaban,selalunya abang tak rajin macam tu.tapi hari tu abang siap kemas semua,pasang karpet,gulung karpet balik,angkat pinggan semua,sampai adik rasa hari tu tak penat langsung.Rasa macam tak percaya abang adik yang terlantar sekarang ni yang terlantar atas katil ICU dengan keadaan sangat-sangat kritikal.Darah hilang 4liter.Adik rasa tak sanggup nak bayangkan kehidupan yang mendatang selepas ni,adik harap sangat abang boleh buka mata walaupun sekejap.adik tahu,hanya keajaiban dan kuasa tuhan Allah sahaja ,abang boleh sedar seperti sediakala,tapi adik masih ada harapan untuk abang sembuh semula dan sihat seperti sediakala,paling kurang abang mampu clik mata untuk kami.Adik nak minta maaf dengan abang,adik nak cakap adik sayang sangat dekat abang.Adik mana ada sesiapa.Adik ada abang je.Kami semua tak henti-henti teman dan sedekah yasin dan mengaji untuk abang.

21 september 2011-3.45 pagi.
Kami semua dikehendaki keluar dari wad,sebab doktor nak buat check up.Doktor suruh datang balik pukul 3.45.Sedara kita semua dah balik.Kitaorang tidur atas kerusi hari tu,tapi semua tak boleh tidur.Mak sentiasa baca yasin dan berdoa.

21 september 2011-6.00 pagi.
Hari ini,rasanya subuh paling syahdu dalam hidup adik.rasa macam-macam .Bercampur baur,selalunya kalau subuh-subuh sebelum ni,mesti ada rasa mamai-mamai,ada rasa mengantuk.Tapi hari ini rasa tenang sangat.

21 september 2011-6.30 pagi.
adik ,mak dengan abah dah ready nak masuk wad.Kami tunggu je Mak guard tu bagi kami masuk.Mak guard tu tanya dekat abah 'anak you ke dalam?' abah pun cakap.."anak saya,kami sekeluarga ada 4orang je,tak ramai.Suara abah sebak sangat.Adik tahu abah mesti sedih.tapi abah kuat,sebab kalau abah tak kuat.Mak lagi lemah.Bila kami dah masuk.Adik tengok abang macam lagi teruk.Nafas macam lagi kuat,Adik tengok air mata abang meleleh je.Mesti abanh sedih.Mesti abang rasa sakit sangat.Abah bisik dekat telinga abang "Khairul,mengucap nak..ikut abah:"Ashadu Allah ila ha ilallahu wa shadu ana Muhammadu rasulullah".
Lepas tu,abah pesan lagi:'Khairul,kita sembahyang subuh ye nak,khairul ikut bacaan abah'
.Lepas tu,abah pun bisik-bisik bacaan dan sembahyang pada abang.Lepas tu,abah pun pergi kedai bawah sekejap.Abah beli tisu banyak-banyak dengan towel muka.Abah bagi pada adik dengan mak.

21 september 2011-8.00 pagi.
Ramai sedara mara,jiran kita,jauh-jauh datang dari terangganu,Sintok,Kl datang nak melawat abang.Nak bagi kata-kata semangat untuk abang.Untuk mak dan untuk kita sekeluarga.Adik pun terpaksa rotate giliran masuk.Tapi mak sentiasa ada disisi abang.Mak tak makan langsung dari semalam.

Nota hati :Tak boleh menulis.Akan bersambung.

3 bom bom:

cik @iEn said...

al-fatihah untuk arwah...
family ko mesti kuat.. sebab tu Allah bg ujian nie.. DIA takkan uji hambanya dengan sesuatu yang tak mampu kita tanggung.. apa yg berlaku pasti ada hikmahnya..

be strong dear (^_^)

Ayyman Rahim said...

Takziah awak. Kuat ya? Semakin banyak dugaan Allah bagi kita, semakin sayang dia dekat kita. Allah tarik satu perkara, Allah bagi kita sesuatu yang lain untuk kita, insyaAllah.

::KAKAIRINA:: said...

tenkiu ain,sayang kau.

Tenkiu encik Ayyman Rahim :)

semoga saya terus kuat :)

Post a Comment