Saturday, May 21, 2011

kerdil dan hina

"aku bukan suruh korang tinggalkankan duniawi tapi aku suruh korang tinggalkan dosa..untuk tinggalkan duniawi dikira terpuji tapi untuk tinggalkan dosa itu tanggungjawab.... untuk tinggalkan dosa itu lagi penting daripada tinggalkan dunia"- contengan jalanan

aku rasa.jiwa aku berlubang-lubang.
kosong.mungkin sebab tiada pengisian.
Aku sedar.
aku hanya insan kerdil dan hina
yang menumpang di bumi tuhan.
yang penuh sifat-sifat mazmumah.
yang penuh dengan catatan - catatan di sebelah kiri.
yang bergelumang dengan sifat-sifat antogonis.

tinggalkanlah buruk.
dengan menjadi identiti diri sendiri.
aku memang jahat.
memang jahil.
aku mahu tinggalkan yang jahat.
mahu tinggalkan yang jahil.
aku banyak peluang.
tapi sering aku sia-siakan.

p.s:buatlah sesuatu dari hati.insyaallah akan sampai ke hati orang lain.

2 bom bom:

Farhana Sukre said...

Betul. Dari hati ke hati akan sampai maksud dan hantaran hati itu.

::khrnmzln:: said...

jd moral of the sorry buat sesuatu dri hati yg ikhlas

Post a Comment