Monday, April 25, 2011

muak

selalu sangat kau bagi alasan.
aku bukan baru kenal kau semalam.
bukan baru kenal kau kelmarin.
dari aku kenal,
sampai sekarang.
kau tak pernah hendak berubah,
kau sedar.
kau mengaku,
kau selalu silap.
tapi,
kau masih yang sama.
masih macam tu,dan terus begitu.
dan kau hanya tahu.
bagi alasan.
bagi alasan.
bagi alasan.
sampai aku naik muak.
bukan aku seorang,tapi mereka yang lain.
eh,hidup..
tak semua boleh bagi alasan.
tak semua benda boleh bagi alasan.
kau tendang kucing kau sampai terburai isi perut dia.
pastu bila orang tanya kenapa kucing tu mati?
kau kata kucing tu salah sebab tak pakai tali pinggang kelendar!
memang nampak sangat tak logik?
janganlah selalu alasan,
pada benda yang aku selalu nampak kau buat dan tak perna ambil inisiatif nak berubah,
kalau kau tak bagi alasan itu pun.
atau alasan tu tak menganggu hidup kau,
kau masih di takuk yang samakan?
ok,aku salah.tak baik buruk sangka dekat orang.
tapi.ini bukan kisah buruk sangka.ini kisah muak.
guna alasan,pada benda sepatutnya sahaja.
kalau kita salah.
jangan bagi alasan merepek dan cari salah orang lain.
untuk tutup salah sendiri.
nanti sampai satu tahap,kau asyik suap mulut aku dengan alasan,
aku rasa apa aku makan sepanjang 21 tahun aku hidup boleh keluar balik.
benda yang sama.
kerap kali berlaku,
hari-hari berlaku.
alasan je lain-lain.
muaklah wey.
jangan selalu bagi alasan.
cubalah wey untuk berubah.

ps:khairina,jangan buruk sangka dekat orang,tak baik.
insaf.insaf.

3 bom bom:

pungkar said...

bagi bantuanlah untuk sesiapa saja berubah...jangan menghukum kerana manusia memang tidak suka dihukum...hahaha( gua terasa sebenarnya)...demmm!!!!

ctecahrahim said...

huih...marah benor ni kak...

::cekgukakairina:: said...

pungkar:peringatan untuk aku jugak.aku pun selalu bagi alasan.maaflah kalau terasa.tak berniat pun nak

echa:xmrah pun...

Post a Comment