Friday, October 1, 2010

oktober satu



oktober satu berlari-lari
nak masuk kalendar masihi.
biarkan pagi yang baru itu datang.
malam yang gelap ini pergi
terasa masa begitu pantas berlalu.
liabiliti assignment satu2 sudah di hantar.
sudah mula tidak tidur malam.
sebab buat assignment.
assignment yang sudah dibagi sebulan lalu.
baru disentuh.
terkial-kial nak buat.
sekejapnya masa berlalu.
tuptup dah dekat tarikh hantar assignment.
ayat standard biasa kita cakap:
biarlah buat last minit pun.
tapi hantar on time.
20102010 ada muet.
tak prepare pun.
macam baru teringat ada daftar muet.
tiada usaha pun.macam mana nak berjaya.
macam mana nak tawakal.
tapi tidak pernah berusaha.
masa cepatnya berlalu.

p.s:
aku cuba nk percaya pada orang.
tapi orang menyebabkan aku tak percaya pada mereka.
salah aku atau salah orang?
macam mana aku nak dapatkan kepercayaan orang lain.
sedangkan aku pun susah percaya pada orang.
(bukan lagu exist kerana percayakan siti)

nota kaki:
dapat tidur rumah malam ini.


0 bom bom:

Post a Comment