Friday, September 24, 2010

peraturan mana penah adil.


dunia terlalu kejam untuk kita berjalan sambil menutup mata.
tapi lagilah kejam kalau kita dah tahu.
tapi masih mahu berjalan dengan menutup mata.
peraturan manusiawi memang mana pernah adil.
mungkin adil bagi kau.
tapi tidak adil untuk aku.
mungkin adil untuk aku.
walhal tidak adil untuk mereka.
fikiran aku dengan fikiran kau mungkin tak sama.
masing2 ada kepala masing.
nak puaskan hati semua pihak bukan senang.

so the moral of the story:
hidup sehabis baik.
sebab dalam dunia tanpa sempadan
memang tak pernah wujud menda ini:
Rewind
Play back
Pause
Fastfoward

kalau ada.tak tahulah jadi apa.
entah,
aku tak tahulah aku tulis ape.
macam takde kimia je entry aku.

p.s:
tapi kalau takde peraturan.
memang hancurlah dunia.

0 bom bom:

Post a Comment