Sunday, May 9, 2010

dia yang istimewa.


dia memang istimewa.
saya sayang dia.
dia yang saya maksudkan ialah emak saya
sayang sangat-sangat.
saya tahu..kalau emak saya tiada ..
tiada orang yang akan sayang saya macam mana dia sayang saya.
tiada orang yang jaga saya macam mana dia sanggup saya
tiada orang yang sanggup layan saya macam mana dia layan saya.
tiada orang yang akan menerima saya seadanya macam mana dia menerima saya adanya.
dia takkan tinggalkan saya walau apa jua keadaan
kecuali Allah menarik nyawa salah satu dari kami bila sudah sampai masa kelak.
bila tiba saat itu.
saya tidak tahu apa yang berlaku pada saya.
bagaimana saya harus menghadapi dengannya.
sebab dalam dunia saya.saya hanya ada ayah dan emak saya sahaja.
saya masih ingat lagi masa saya naik cable car dekat langkawi.
emak saya memang gayat.dia memang cakap.dia memang tak nak naik cable car tu.
saya tahu dia memang gayat.kalau dia naik jejantas atau bangunan tinggi pun dia takut.
inikan nak naik cable car yang teramatlah curam+tinggi+gerun.
mula-mula dia kata dia tak nak naik.dia hendak tunggu dekat bawah sahaja.
pastu tetiba je ..bila dah sampai dekat kaunter tiket.
dia hendak ikut sama.saya pelik.ramai juga pelik.semua orang pelik.
dan saya mak cik saya tanya.
"kenapa tiba-tiba nak naik"?
lepas tu..mak saya cakap:
'tak sampai hati hendak biarkan saya naik.dia tak sedap hati.dia kata kalau tiba-tiba berlaku sesuatu kat saya .dia takut dia akan menyesal seumur hidup.dia rasa tak sedap hati.dia kata atleast,kalau dia temankan saya,kalau berlaku pape dengan izin tuhan terhadap saya,sekurang-kurang dia sentiasa bersama saya,dan apa yang saya rasa,dia akan rasa juga'
lebih kurang macam nilah.saya pun tak ingat sangat.sebab dah lama.masa tu disember 2007.
sedih masa dengar mak saya cakap macam tu.
mak saya selalu cakap:
'anak mak tak banyak,anak mak ada dua je.anak perempuan mak pun tak ramai,hanya ada saya seorang sahaja,tak macam orang lain.yang ada ramai anak.
yang ada anak perempuan ramai,3-4 orang......
mak tak mahu tengok saya sedih-sedih,sakit-sakit...dan seterusnya banyak lagi dia nasihat..'

she love me like no others.
There is no love, like my mother's love
without you, there would be no me
Without you, I would be lost
Without you, there would be an empty space
The thousands of things you did for me
I'm so glad you're my mother
Thankyou for being there when I needed you
Thank you for believe me
Thank you For being the one person I could trust
No matter what, no matter where
But most of all thank-you for being you,my mom



p/s:dia hanya anugerah dan pinjaman daripada Allah
selagi dia mahu memberikan pinjaman kepada kita.
selagi dia masih ada.
hargailah dia.
kenanglah jasa mereka.
doakan kesejahteraan mereka sentiasa.Amin.

3 bom bom:

Bisikan Rahsia said...

sob...sob...sob...sob...sob...(T_T)....

:misz kakai khairina :: said...

sob~sob~

aien_Raz said...

huwaa... nape sume sedih nie.. huk3..

hppy mother's day to kakai.. hehe..
sb jd mak kepada kucing2nya.. hik3 =)

Post a Comment