Tuesday, April 27, 2010

be yourself..


All my life I had been looking for something, and everywhere I turned someone tried to tell me what it was. I accepted their answers too, though they were often in contradiction and even self-contradictory. I was naïve. I was looking for myself and asking everyone except myself questions which I, and only I, could answer. It took me a long time and much painful boomeranging of my expectations to achieve a realization everyone else appears to have been born with: that I am nobody but myself. ~Ralph Ellison, "Battle Royal"

be yourself
kita harus jadi diri kita sendiri sebab kita bukan orang lain.
proud to be yourself.be happy with who you are.
biarlah apa orang kata.diorang tu bukannya bagus sangat.
mulut orang.persepi orang.memang lain-lain.
tapi hanya kita da DIA yang tahu siapa diri kita sebenarnya
memang kita pernah buat salah.
tapi cuba terima kesalahan yang kita buat.
hidup kena belajar terima kenyataan.
benda dah lepas.biarkan lepas.
setiap orang memang buat silapkan.
percayakan diri kita.
kalau orang tidak boleh terima cara kita.
itu terpulang pada dia.
ambil yang jernih.buang yang keruh.
kalau kita rasa sifat kita terlampau negatif.
dan kita harus melakuakn anjakan paradigma
sampai menganggu hak-hak asasi orang lain.
cubalah berubah.
tapi selagi kita masih dijalan-NYA.
kalau kita rasa kita betul.biar je orang lain hendak kata.
hendak puaskan hati semua pihak memang payah.
tidak semua faham.
kadang-kadang kita pun tidak boleh terima cara orang.
lain orang .lain cara.lain orang.lain rasa.

"walaupun berbadan sebelah atau dua belah.
perasaan aku tetap satu.
walaupun tubuh jasadku dipisah-pisah..
tapi jiwa dan perasaan aku tetap satu.
selagi bernafas.selagi bernyawa.
walaupun yang tinggal hanya kepala.
aku tetap aku"


p/s:aku memang tak macam yang lain.sorry.




4 bom bom:

yui92 said...

the harder part is to make diri sendiri better,,,

umm...knapa ambil yg jernih buang yg jernih (jgak?)

:misz kakai khairina :: said...

ok..sori2..patotnye..ambil yg jernih buang yg keruh..tq..nseb bek ckp..kalo tk..xpasn..

Bisikan Rahsia said...

org lain pn xblh jd cm kita...kte ade klbhn jgak...cuma x pndai nilai

:misz kakai khairina :: said...

betul sangat-sangat tu bisikan rahsia.

Post a Comment